200-LETNICA DELOVANJA BOTANIČNEGA VRTA UNIVERZE V LJUBLJANI

Botanični vrt Univerze v Ljubljani deluje neprekinjeno že od leta 1810 in je najstarejša slovenska kulturna, znanstvena in izobraževalna ustanova v Ljubljani. Njen ustanovitelj je bil Franc Hladnik, po katerem se imenuje rastlina Hladnikia.

Ljubljana, 10. februar 2010 – Botanični vrt Univerze v Ljubljani sodi med srednje stare botanične vrtove na svetu. V njem si je mogoče ogledati več kot 4500 različnih domačih in tujih rastlin v devetih vsebinskih enotah. Ustanova skrbi za predstavitev domačega in tujega rastlinstva, ki uspeva v našem podnebju, je pa tudi življenjski prostor pisane družbe rastlin in živali. Botanični vrt Univerze v Ljubljani deluje neprekinjeno že od leta 1810 in letos praznuje 200-letnico delovanja, tako je poleg NUK-a, najstarejša slovenska kulturna, znanstvena in izobraževalna ustanova v Ljubljani. Botanični vrt, ki danes sodeluje s prek 300 vrtovi v Evropi in po celem svetu, je bil leta 2007 predstavljen v knjigi Botanic gardens a living history. Med 178 zgodovinsko pomembnimi botaničnimi vrtovi na svetu, ga knjiga uvršča v prvo desetino najpomembnejših vrtov na svetu. Njegov ustanovitelj je bil Franc Hladnik, po katerem se imenuje rastlina Hladnikia, ki je del novega logotipa Botaničnega vrta. Poleg lokacije Botaničnega vrta na Ižanski ulici v Ljubljani, delujeta v okviru vrta tudi rastlinjaka ob biološkem središču Biotehniške fakultete na Večni poti pod Rožnikom in v Tivoliju ob čolnarni. Botanični vrt je skriti biser osrednje Slovenije, obiskovale so ga že mnoge generacije, in je javno dobro, v katerem je dobrodošel vsak. Zato ga vsako leto obišče okoli 50.000 posameznikov, opravijo pa tudi do 8.000 strokovno vodenih ogledov za učence, dijake, študente in ostale zainteresirane skupine.

V obletniškem letu so se v Botaničnem vrtu odločili za novo celostno grafično podobo, v okviru katere so za nosilni motiv logotipa uporabili značilno strukturo belega cveta že omenjene Hladnikie. Novo celostno grafično podobo, tako kot vse ostale vizualne rešitve ter komunikacijsko strategijo je brezplačno prispevala agencija Kompas Design. Oblikovalka Tina Turk, art direktorica iz agencije Kompas Design, je Hladnikio vzela za izhodišče logotipa zato, ker je ta rastlina edina predstavnica edinega endemičnega rastlinskega rodu v Sloveniji, kar pomeni, da živi samo na omejenem geografskem območju, tam, kjer je nastala.

V okviru Botaničnega vrta Univerze v Ljubljani bo letos organiziranih veliko število dogodkov, prvi med njimi bo srečanje predstavnikov EU konzorcija botaničnih vrtov, to je predstavnikov nacionalnih mrež botaničnih vrtov med 13. in 16. majem, katerega tema bo tudi obeležitev mednarodnega leta biodiverzitete. »V maju bo organiziran že tradicionalni Bolšji sejem rastlin, načrtujemo pa tudi gradnjo in otvoritev novega steklenjaka s tropskimi rastlinami, ki ga preko Univerze v Ljubljani financira ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo,« je povedal vodja Botaničnega vrta doc. dr. Jože Bavcon in nadaljeval: »Širša obeležitev in praznovanje 200-letnice Botaničnega vrta pa je načrtovana v letošnjih jesenskih mesecih.«

Botanični vrt je naša dediščina in odgovornost vseh nas. Kljub temu pa se nenehno sooča s pomanjkanjem finančnih sredstev za svoje delovanje. Zato v obletniškem letu pričenja z akcijami za zbiranje finančnih sredstev, ki bi vrtu omogočila delovanje in razvoj.

Prva vseslovenska akcija je namenjena širši javnosti, gre za akcijo Ne bodi rastlina, posvoji rastlino. »Z njo si želimo zbrati dodatna sredstva, ki bodo našemu vrtu omogočila nadaljnji obstoj,« je povedal doc. dr. Jože Bavcon in podrobneje opisal akcijo: »V okviru akcije bo vsak, ki bo želel, simbolično posvojil svojo rastlino in tako z majhnim vložkom pomagal Botaničnemu vrtu.«

Druga akcija za pridobivanje finančnih sredstev in pomoč socialno ogroženim družinam, otrokom in mladostnikom je skupni projekt Zveze prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje in Botaničnega vrta Moj odnos do ohranjanja narave in njene rastlinske pestrosti. S projektom želijo približati rastlinski svet otrokom, mladostnikom in družinam ter vzpostaviti odgovoren odnos do narave. Zbrana sredstva prek donatorskih sporočil SMS bodo uporabljena za delovanje in ureditev vrta. Botanični vrt pa bo za Zvezo prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje v času šolskih počitnic organiziral brezplačne delavnice in omogočil brezplačen obisk delavnic ter brezplačne oglede novega steklenjaka za socialno ogrožene družine skozi vse leto.

Tretja akcija pa je namenjena podjetjem, saj jih Botanični vrt vabi, da postanejo podjetja donatorji ene od devetih enot vrta. Pobuda je že naletela na dober odziv. Odzvalo se je nekaj uglednih podjetij, med prvimi sta bili podjetji Henkel in Mercator, ki sta se odločili za celoletno sodelovanje, sledijo pa jim še Radeče papir in Papirnica Vevče, med medijskimi pokrovitelji pa so se odzvali časopisna hiša Delo, RTV Slovenija in radio Aktual.

Direktorica podjetja Henkel Slovenija d.o.o., Melite Ferlež je ob odločitvi za sodelovanje izjavila: »Skrb za okolje je zapisana v naši DNK in je že dolga leta sestavni del naših poslovnih praks. Zato je tudi udejstvovanje v tem projektu za nas nekaj popolnoma naravnega. Verjamemo namreč, da prijazno, lepo in urejeno okolje pritegne našo pozornost, v njem se počutimo sproščeno ter nas navdihuje, zbistri misli in nenazadnje privabi tudi nasmeh na obraz. Zavedamo se odgovornosti, da z ohranjanjem naravnih lepot naše domovine poskrbimo za lepšo prihodnost, v kateri bodo uživali tudi naši otroci.«

Predstavnik podjetja Mercator, Peter Kosmač je dejal: »V Mercatorju smo se, poleg več humanitarnih akcij, ki jih stalno izvajamo, skupaj z našim dobaviteljem Henkel odločili izvesti donatorsko akcijo z vložkom v ljubljanski botanični vrt. Zakaj smo izbrali prav botanični vrt, ob vseh drugih, ki prav tako potrebujejo donacijo oz. podporo v kakršnikoli obliki? Zato, ker je botanični vrt s svojo bogato, neprekinjeno 200 letno tradicijo prav gotovo fenomen svetovnega pomena in poleg tega, da je ljubljanski in univerzitetni, tudi vseslovenski, prav tako kot Mercator. Zato bomo poleg neposredne donacije pripravili tudi izobraževalne kotičke po Mercatorjevih nakupovalnih središčih in organizirali obisk šolarjev iz vse Slovenije v Botaničnem vrtu.«

Karina Cunder Reščič, odgovorna urednica priloge Delo in dom, Delo, d.d., pa je povedala: »Bralcem edicij, ki jih izdaja družba Delo, bomo v letu, ko Botanični vrt praznuje svojo častitljivo obletnico, predstavljali posamezna poglavja iz njegove bogate zgodovine in sedanjosti. Vrt je šarmanten košček Ljubljane, ki obiskovalcu ponuja priložnost za miren trenutek pod krošnjami njegovih dreves, pa opazovanje sprememb, ki jih v naravo prinesejo letni časi, morda pa tudi za razmislek o pomembnosti dela, s katerim se ta častitljiva izobraževalna ustanova ukvarja: vzdrževanjem semenske banke, ozaveščanjem obiskovalcev o pomembnosti etnobotanike, opozarjanjem na dragoceno biodiverziteto rastlinskega sveta s poudarkom na raziskovanju slovenskih endemitov... Vse to so tudi teme, ki se po celem svetu prebijajo izza meja univerz; radi jih bomo predstavili tudi našim bralcem.«

 

Tiskovna konferenca Tiskovna konferenca
Tiskovna konferenca Tiskovna konferenca, Štefka Kučan

©Foto: KOMPAS DESIGN

Zadnja sprememba: Nedelja 20. Oktober 2019, 20:41.
© 2019 BOTANIČNI VRT