Tropski rastlinjak

Vsebina

PROGRAM VODENJ IN NARAVOSLOVNIH DNI ZA VRTCE

Vsi naši programi potekajo v obliki doživljajskega in čutnega sprehoda in delujejo na izkustvenem učenju. Naš program temelji tudi na zgodbah, igrah, pesmih ali ugankah. Poudarjamo pomen čutnega spoznavanja, otroke spodbujamo k sodelovanju in razmišljanju. Priporočamo ogled 45-90 minut. Ogledamo si zunanji in notranji del vrta.

Za prijave in informacije glejte prijave in informacije.

Izbirate lahko med naslednjimi programi:

Sajenje rastlin
Mali raziskovalci
Zdravilne in uporabne rastline
Strupene rastline
Znanilci pomladi
Mlaka
Rastline in opraševalci
Čudes dreves
Potovanje v tropske kraje
Botanični vrt pozimi in letni časi 

1. Sajenje rastlin
Ogledamo si različna semena in predstavimo posebne rastline, ki za razmnoževanje ne potrebujejo semena. Posejemo seme ali posadimo rastlino in se pri tem pogovarjamo kaj vse rastline potrebujejo za rast. Namesto sajenja si lahko izdelamo svoje kalilnike s semeni, ki jih otroci odnesejo v vrtec in opazujejo, kdaj bo seme vzklilo.

2. Mali raziskovalci
Ali je rastlina kosmata? Kaj se skriva v cvetu? Kakšne trne imajo rastline? Na vsa in še več vprašanj si odgovorimo skozi raziskovalni ogled z lupami. Vsak otrok ali par dobi na začetku lupo in svojo raziskovalno beležnico v katero si nariše nekaj opažanj.

3. Zdravilne in uporabne rastline
Med rastlinami v vrtu poiščemo tiste, ki so zdravilne in uporabne ali v prehrani ali kakorkoli drugače. Rastline potipamo, povohamo in spoznamo tudi njihove plodove. Pogledamo si kako jih lahko prepoznamo ter zakaj jih uporabljamo. Na delavnici poskusimo različne čaje in povohamo različna eterična olja. Otroci si lahko posadijo zdravilno rastlino in jo odnesejo domov.

4. Strupene rastline
Zaradi pogostih zastrupitev zaradi napačnega nabiranja rastlin je pomembno, da že naše najmlajše naučimo katere rastline so strupene. Kako jih prepoznamo? Na sprehodu si ogledamo strupene rastline, pokažemo katerim so podobne, na koncu pa se skozi igro preizkusimo v znanju.

5. Znanilci pomladi
Zgodaj spomladi drevesa še niso olistana, zato lahko pod njimi najdemo prve znanilce pomladi. Izvedeli boste od kod trobentici ime, si ogledali našo jaso zvončkov, kdo prvi zacveti… Otroci si lahko na delavnici posadijo spomladansko rastlino in se hkrati še spoznajo s sajenjem.

6. Mlaka
Vedno več rastlin cveti, prebuja pa se tudi življenje v mlaki in v okolici. Ogledamo si katere rastline in živali živijo v in katere ob mlaki. Z mrežicami lovimo živali, jih damo v terarij, si jih pogledamo in jih spustimo nazaj v naravo.

7. Rastline in opraševalci
Zakaj čebele im metulji letajo iz cveta na cvet? Ogledamo si različne cvetove, njihovo obliko, barvo, jih povohamo in se pogovarjamo o cvetovih. Izvedemo kaj opraševalci dobijo v cvetu.  Ogledamo si učni čebelnjak in se pogovarjamo o čebelah.  Jeseni več časa namenimo ogledu čebelnjaka ter poskusimo različne okuse medu. Na delavnici otroci izdelajo panjsko končnico.

8. Čudes dreves
Listje je jeseni  obarvano s toplimi jesenskimi barvami in odpada z dreves. Spoznamo nekaj naših najbolj znanih dreves ter najbolj nenavadna drevesa sveta. Med zorečimi plodovi spoznamo nam nekatere poznane: orehe, kostanj, žir, želod in javorjeve "helikopterčke".  Otroci lahko na začetku dobijo knjižice v katere nabirajo liste različnih oblik in si ustvarijo svojo zbirko ali pa naberemo različne liste in jih na koncu razporedimo po oblikah ter nalepimo na skupna drevesa.

9. Potovanje v tropske kraje
Ko je zunaj mraz, se prav prileže topel rastlinjak. Ker je v zimskem času manj skupin, lahko večina programa poteka v rastlinjaku. Spoznamo okusno vaniljo, se skrijemo pod liste bananovcev, spoznamo od kod pride kakav in si ogledamo rastline kakršne so rastle v času dinozavrov. Ogledamo si tudi prave mesojedke. Na delavnici si otroci izdelajo svojo mesojede rastlino - vrčnico.

10. Botanični vrt pozimi in letni časi
Tudi pozimi je v Botaničnem vrtu zanimivo. Ostanki posušenih rastlin, odeti v snežno obleko ali ivje so pravi okras. Januarja zacvetijo nepozebniki, čeprav v zimskem času najbolj izstopajo iglavci. Ogledali si bomo različne storže in poskusili najti njihova drevesa. Katere letne čase poznamo in kako se drevesa spreminjajo? Na delavnicah otroci izdelajo drevesa v štirih letnih časih.


PROGRAM VODENIH OGLEDOV IN NARAVOSLOVNIH DNI ZA 1. TRIADO

Programi se navezujejo na učni načrt predmeta Spoznavanje okolja. Zavedamo se, kako pomembne so poleg slišanega tudi različne izkušnje. Učenci se rastlin dotaknejo, povohajo, lahko tudi poskusijo in poslušajo ter sami izdelajo ali sodelujejo pri delu. Pri procesu učenja so dejavni – naša vodenja niso predavanja, vendar izkustvena vodenja. Sprehod je predvsem doživljajski, dobijo pa otroci po vaši želji raziskovalne beležnice v kateri je nekaj raziskovalnih nalog, ki jih reši med samim vodenjem. Priporočamo ogled do 90 minut za 1. Razred, za ostale lahko več. Ogledamo si zunanji in zunanji del vrta. Ker smo prilagodljivi se lahko za program še dodatno zmenimo in kombiniramo različne programe.

Za prijave in informacije glejte prijave in informacije.

Izbirate lahko med naslednjimi programi:
Razširjanje in razmnoževanje rastlin
Zdravilne in uporabne rastline
Strupene rastline
Čudes dreves
Življenjska okolja
Znanilci pomladi
Mlaka
Rastline in opraševalci
Botanični vrt pozimi
Potovanje v tropske kraje

1. Razširjanje in razmnoževanje rastlin
Odvisno od letnega časa učenci spoznavajo različne plodove. Kaj se pravzaprav skriva v plodu? Kako se rastline razširjajo? Učenci spoznajo razliko med vetrocvetkami in žužkocvetkami. Spoznajo, da se rastline ne razmnožujejo samo s semeni, ampak tudi drugače in si tako rastlino lahko posadijo. Lahko pa si izdelamo kalilnike in vsak dan opazujemo ali je naše seme že vzklilo.

2. Zdravilne in uporabne rastline
Med rastlinami v vrtu poiščemo tiste, ki so uporabne ali zdravilne. Rastline potipamo, povohamo, si ogledamo njihove plodove  ter spoznamo kako jih lahko prepoznamo ter zakaj jih uporabljamo. Na delavnici poskusimo različne čaje in povohamo različna eterična olja. V zimskem času se osredotočimo na tropske rastline, v letnem pa tudi na naše.

3. Strupene rastline
Zaradi pogostih zastrupitev zaradi napačnega nabiranja rastlin je pomembno, da že naše najmlajše naučimo katere rastline so strupene. Kako jih prepoznamo? Na sprehodu si ogledamo strupene rastline, pokažemo katerim so podobne, na koncu pa se skozi igro preizkusimo v znanju o strupenih rastlinah.

4. Čudes dreves
Listje je obarvano s toplimi jesenskimi barvami in odpada z dreves. Med zorečimi plodovi lahko spoznamo nam nekatere poznane: orehe, kostanj, žir, želod in javorjeve "helikopterčke". Na začetku učenci dobijo knjižico z narisanimi oblikami listov. Tekom vodenja v njo polagajo rastlinske liste, ki jih najdejo. Na koncu skupaj z določijo katere vrste listov so nabrali ter si zbirko odnesejo domov.

5. Življenjska okolja
Ogledamo si ponazoritve različnih okolij in tam rastoče rastline ter morebitne živalske obiskovalce. Če želimo spoznati rastline gora in krasa ogledamo skalnjak, če nas zanima kakšne rastline so na barju si ogledamo barjanske bazene in mlake. Če obiščemo zunanji del vrta si lahko ogledamo travnik, kjer med nabirajo čebele. V arboretumu se spoznamo z rastlinami gozda, na koncu pa zavijemo še v trope.

6. Znanilci pomladi
Zgodaj spomladi drevesa še niso olistana, zato lahko pod njimi najdemo prve znanilce pomladi. Izvemo zakaj je žafran tako drag, katere spomladanske rastline lahko uporabimo v solati, si ogledamo jaso zvončkov,… Spoznamo tudi rastlino, ki s cvetenjem v botaničnem vrtu pravzaprav začne prva. Na delavnici učenci izdelajo zvonček ali trobentico ali posadijo svojo pomladansko rastlino.  

7. Mlaka
Vedno več rastlin cveti, prebuja se tudi življenje v mlaki in v okolici. Ogledamo si katere rastline in živali živijo v in katere ob mlaki. Z mrežicami lovimo živali, jih damo v terarij, si jih pogledamo in jih spustimo nazaj v naravo. Na delavnici učenci izdelajo lepljenko mlake in se tako preizkusijo, če vedo kje prebiva katero živo bitje.

8. Rastline in opraševalci
Zakaj rastline potrebujejo opraševalce? Katere živali oprašujejo rastline in na kakšen način jih rastline privabljajo? Ogledamo si različne cvetove,  jih povohamo in se pogovarjamo o njihovih opraševalcih.
Ogledamo si učni čebelnjak in se igramo igro Pridna čebela, s katero se naučimo kako čebele prenašajo cvetni prah. Jeseni je več poudarka na ogledu čebelnjaka, kjer se spoznate še z delom v čebelnjaku in čebelami ter poskusite različne okuse med ter na delavnici izdelate svojo panjsko končnico.

9. Botanični vrt pozimi
Tudi pozimi lahko na sprehodu po vrtu najdete zelene rastline. Ogledali si bomo bodike z rdečimi plodovi in cvetoče nepozebnike  ter nekaj najbolj izstopajočih iglavcev. Zakaj je orjaška sekvoja tako nenavadna? Večina iglavcev ima tudi čez zimo iglice, katerim pa iglice odpadejo? Ogledali si bomo različne iglavce in poskusili najti njihove storže ter se na delavnici preizkusili v poznavanju storžev. Učenci si lahko izdelajo zloženko Drevo v štirih letnih časi, opremijo drevesa na zloženki v duhu letnih časov: pomladansko drevo s cvetovi, poletno z zelenimi listi, jesensko z barvitimi listi,…

10. Potovanje v tropske kraje
Ko je zunaj zima in mraz, začnemo pogrešati poletje. Pri nas lahko obiščete Tropski rastlinjak, ki je prijetno topel, rastline bujno rastejo in vas spomni na poletje. Ker je pozimi manj skupin, lahko večina programa poteka v rastlinjaku. Spoznali bomo okusno vaniljo, se skrili pod liste bananovcev, spoznali od kod pride kakav, videli rastline, kakršne so rastle v času dinozavrov… Ogledamo si tudi mesojedke. Učenci lahko na delavnici izdelajo model muholovke ali vrčevke v posodi.

USTANOVA S TRADICIJO IN ZNANJEM, ŽE VSE OD LETA 1810!

BOTANIČNI VRT PRAZNUJE - ŽE 213 LET VARUH BIODIVERZITETE!